Outsourcing IT to praktyka polegająca na korzystaniu z usług zewnętrznego usługodawcy w celu zapewnienia niektórych lub wszystkich funkcji informatycznych wymaganych przez firmę, w tym zarządzania infrastrukturą, strategii kierowania i obsługi technicznej.

Dostawcy outsourcingu IT mogą wziąć pełną odpowiedzialność za całość utrzymania i wsparcia IT, jest to tak zwana usługa w pełni zarządzana lub mogą zapewnić dodatkowe wsparcie dla wewnętrznego zespołu IT, jest to czasami określane jako wsparcie IT współzależne i zwykle jest to podejście praktykowane przez większe organizacje.

Firma może wykorzystywać jednego dostawcę do wszystkich swoich wymagań informatycznych lub wielu dostawców usług w celu dostarczania różnych elementów.

 

Które usługi IT są zazwyczaj zlecane na zewnątrz?

  • Opracowywanie aplikacji / oprogramowania
  • Tworzenie stron internetowych / hosting
  • Wsparcie lub zarządzanie aplikacjami
  • Wsparcie techniczne lub biuro pomocy technicznej
  • Tworzenie i zarządzanie bazami danych
  • Telekomunikacja
  • Infrastruktura – instalacja i obsługa sprzętu, oprogramowania i sieci
  • Sieć i komunikacja
  • Odzyskiwanie po awarii
  • Zarządzanie centrum danych
  • Przechowywanie danych
  • Bezpieczeństwo – ochrona przed wirusami, spamem i innymi zagrożeniami online